Reklamace a vrátení
Vážený zákazníku, prosím pozorně si přečtěte následující informace, které stanovují podmínky a způsob, jakým můžete uplatnit reklamaci na zboží zakoupené v našem obchodě.
Před samotnou reklamací zboží nás neváhejte kontaktovat e-mailem [email protected].
Problém může být vyřešen naším poradenstvím a můžete tak předejít zbytečnému zasílání produktů.
Doporučujeme také projít často kladené otázky spolu s odpověďmi.
Reklamace nám zašlete na adresu: ECOPRODUKT s.r.o., Priemyselná 2, 971 01 Prievidza.
1. Rozlišujeme 3 druhy reklamací
a) kvalitativní (poškozené zboží).
b) kvantitativní (nedodané, nebo nadbytečně dodané zboží).
c) spotřebitelské (týkající se již prodaného zboží konečnému spotřebiteli).
Reklamační list pro kvalitativní a kvantitativní reklamace musí obsahovat:
a) vaše jméno nebo název provozovny
b) číslo faktury nebo dodacího listu, kterým jste reklamované zboží u nás zakoupili
c) datum vystavení tohoto dokladu
d) název zboží
e) kód reklamovaného zboží (najdete ho na faktuře nebo dodacím listu)
f) nákupní cena reklamovaného zboží s DPH g) popis poškození nebo důvod reklamace zboží (nedodané / nadbytečně dodané) h) u sad sestávajících z více dílů prosíme přesně označit poškozený díl (např. na solárním panelu).
2. Zboží, které chcete reklamovat, musí mít vyplněný reklamační formulář
Reklamační formulář ke staženíReklamační list pro spotřebitelské reklamace musí obsahovat:
a) vaše jméno nebo název provozovny
b) jméno, adresu a přímý kontakt na spotřebitele
c) název zboží
d) kód reklamovaného zboží (najdete ho na faktuře nebo dodacím listu)
e) datum zakoupení zboží spotřebitelem
f) popis závady
g) přílohou spotřebitelské reklamace musí být: pokladní doklad (kopie)
h) vyplněný záruční list, pokud je dodáván s výrobkem.
3. Přeprava reklamovaného zboží
Balík nebo karton musí být viditelně označen nápisem REKLAMACE, NÁZVEM a ADRESOU vaší provozovny.
Reklamované zboží zašlete na adresu ECO PRODUKT s.r.o., Priemyselná 2, 971 01 Prievidza.
Prosíme vás, abyste s reklamovaným zbožím zacházeli s náležitou opatrností, aby nedošlo k jeho dalšímu poškození.
4. Termíny uplatnění reklamací:
a) reklamace kvantitativní - ihned, maximálně do 3 dnů od dodání zboží.
b) reklamace kvalitativní - zjevné vady - ihned, maximálně do 3 dnů od dodání zboží.
c) skryté vady - do 24 měsíců od dodání zboží.
d) spotřebitelské reklamace - v den uplatnění reklamace spotřebitelem se zárukou 24 měsíců.
5. Způsoby vyřízení reklamace:
Při reklamaci rozlišujeme vady odstranitelné a neodstranitelné.
a) odstranitelné – po odstranění vady bude zákazníkovi opravené zboží vráceno nebo poskytnuta sleva z ceny.
b) neodstranitelné – zákazníkovi bude zboží vyměněno podle možností skladových zásob firmy, nebo dle dohody nahrazeno.
Reklamaci vyřizujeme do 30 dnů.
Dodržováním těchto ustanovení a způsobů přispějete k rychlejšímu vyřízení vaší reklamace a spokojenosti konečného spotřebitele.
6. Další ustanovení
1. Prodávající odpovídá za vady zboží v souladu s platnými právními předpisy České republiky.
2. Vlastnické právo na dodané zboží přechází na kupujícího jeho převzetím.
3. Viditelné vady zboží, které mohou být podle své povahy zjištěny okamžitě při přebírání zboží, kontrolou na místě dodání, je kupující povinen oznámit prodávajícímu na e-mail [email protected] okamžitě, nejpozději do 24 hodin po převzetí zboží, jinak se předpokládá, že takové vady v době převzetí neexistovaly.
4. Skryté vady zboží, které mohou být zjištěny až po vyzkoušení, je kupující povinen oznámit prodávajícímu nejpozději do 5 dnů od uplynutí lhůty následujícího odstavce.
5. Kupující se zavazuje, že zboží nejpozději do 3 dnů ode dne jeho převzetí důkladně prohlédne a vyzkouší za účelem ověření jeho funkčnosti a bezvadnosti.
6. V případě oprávněnosti reklamace a výměny nebo opravy vadného zboží dodá prodávající nový nebo opravený výrobek v co nejkratší možné době, nejpozději však do 30 dnů.
7. Záruční doba na prodávané zboží je 24 měsíců, pokud není uvedena jiná záruční doba. Je třeba poznamenat, že u produktů, jako jsou nabíjecí baterie, které mají omezenou životnost a jsou považovány za spotřební zboží, nelze reklamaci na snižování kapacity po lhůtě 6 měsíců uznat.
7. Odstoupení od smlouvy
Spotřebitel má na základě zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovny prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů (dále jen jako „Zákon“) podle ustanovení § 7 a následujících právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 kalendářních dnů ode dne převzetí zboží.
Spotřebitel je povinen, pokud toto právo chce využít, písemné odstoupení od kupní smlouvy osobně doručit nejpozději v poslední den stanovené lhůty na kontaktní adresu prodávajícího nebo toto odstoupení odevzdat k poštovní přepravě nejpozději v poslední den lhůty na adresu, která je uvedena v kontaktech.
Spotřebitel je bezodkladně po oznámení o odstoupení od smlouvy povinen zaslat nebo doručit osobně předmět smlouvy, od které odstupuje, spolu se všemi dokumenty – např. originálem faktury, návodem a jinou dokumentací k výrobku, která mu byla doručena spolu se zbožím, nejpozději však do 14 dnů ode dne odstoupení (§10 odst. 1 Zákona).
Vrácené zboží musí být nepoužité, v původním stavu, se všemi visačkami, v originálním, nepoškozeném obalu a nesmí vykazovat známky opotřebení a používání. Z hygienických důvodů není možné vrátit: vyhřívané oblečení (např. ponožky), ochranné pomůcky apod.
Poučení o odstoupení od kupní smlouvy Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy