Reklamační podmínky internetového obchodu (e-shopu)
11. decembra 2024
Reklamační podmínky internetového obchodu (e-shopu)
Nedílná součást všeobecných obchodních podmínek
1. Reklamovat je možné pouze zboží, které bylo zakoupeno u prodávajícího a které je vlastnictvím spotřebitele.
2. Pokud je kupující spotřebitel (fyzická osoba, která nekoná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání), na veškeré nabízené zboží se poskytuje záruka v délce trvání 24 měsíců, pokud není u zboží uvedeno jinak, a postupuje se dle Zákona o ochraně spotřebitele a Občanského zákoníku a těchto reklamačních podmínek. Pokud si kupující objednal použité zboží a byl o tom informován, záruční doba je 12 měsíců. Pokud kupující není spotřebitelem, postupuje se dle ustanovení Obchodního zákoníku a záruční doba je 1 rok. Na tyto reklamace se nevztahují tyto reklamační podmínky.
3. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží od přepravní společnosti nebo přímo od prodávajícího, pokud si zboží kupující převezme osobně, v den jeho převzetí.
4. Kupující je povinen reklamaci uplatnit bezodkladně u prodávajícího, a to ihned po zjištění vady.
5. Odpovědnost za vady se nevztahuje na vady způsobené následujícím užíváním:
a. pokud k vadě došlo mechanickým poškozením výrobku způsobeným kupujícím,
b. nesprávným zacházením s výrobkem, způsobem jiným, než bylo uvedeno v návodu k použití,
c. používáním zboží v podmínkách, které svou vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy neodpovídají přirozenému prostředí zboží dle návodu,
d. zanedbáním péče a údržby o zboží,
e. poškozením zboží nadměrným zatěžováním,
f. používáním zboží v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy či jiným porušením záručních podmínek.
6. Z odpovědnosti za vady jsou také vyjmuty vady, které vznikly při živelné pohromě.
7. Odpovědnost za vady se také nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho části) způsobené používáním. Za vadu nelze považovat, jak vyplývá z povahy věci, dobu její minimální trvanlivosti nebo dobu spotřeby, která může být omezena na kratší čas. Doba minimální trvanlivosti, doba použitelnosti, doba spotřeby nebo obdobná doba je uvedena na zboží, pokud takovému označení zboží podléhá.
8. Reklamované zboží je nutné zaslat na níže uvedenou adresu, avšak nikoli na dobírku, nebo osobně doručit na kontaktní adresu. Zboží je třeba vhodně zabalit, aby během přepravy nedošlo k jeho poškození, a doporučujeme zboží zaslat doporučeně nebo jako pojištěnou zásilku. Ke zboží je nutné připojit kopii dokladu o koupi (fakturu) a popis vady, nebo doporučujeme přiložit vyplněný Reklamační formulář spolu s dokladem o koupi. Reklamaci doporučujeme zaslat výhradně písemně (poštou) nebo osobně (nikoli e-mailem).
9. Prodávající potvrdí přijetí reklamace a vydá kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace zboží ve vhodné formě. Za den uplatnění reklamace se považuje den jejího doručení prodávajícímu, nejpozději však moment, kdy prodávající znemožní nebo zabrání převzetí předmětu reklamace. Pokud není možné potvrzení doručit ihned, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Potvrzení o vyřízení reklamace bude zasláno písemně.
10. Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, v složitých případech do 3 dnů ode dne uplatnění reklamace. V odůvodněných případech, zejména pokud je nutné složité technické posouzení zboží, nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace ji prodávající vyřídí ihned, v odůvodněných případech může být reklamace vyřízena později. Vyřízení reklamace však nesmí být delší než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí 30denní lhůty na vyřízení reklamace má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy a bude mu vrácena plná částka za zboží, nebo má právo na výměnu zboží za nové.
11. Práva kupujícího při uplatňování reklamace:
a. pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby tato byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, přičemž tato vada musí být odstraněna bez zbytečného odkladu,
b. kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo pokud se vada týká pouze části věci, výměnu této části, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady,
c. prodávající může místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže,
d. pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která brání řádnému užívání věci, má kupující právo na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy.
Stejné právo má kupující v případě, že sice jde o odstranitelné vady, avšak kupující nemůže pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat, e. pokud jde o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
12. Reklamace se považuje za vyřízenou, pokud se skončí reklamační řízení předáním reklamovaného zboží, jeho výměnou nebo vrácením kupní ceny zboží, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo jejím odůvodněným zamítnutím, přičemž kupující potvrzuje osobní převzetí, případně je dokladem potvrzení přepravní společnosti, pokud kupující osobně reklamaci nepřebírá.
13. Reklamace se považuje za vyřízenou, pokud se skončí reklamační řízení předáním reklamovaného zboží (jeho výměnou, opravou), vrácením kupní ceny zboží, poskytnutím přiměřené slevy nebo odůvodněným zamítnutím. O výsledku reklamačního řízení je spotřebitel informován v zákonné lhůtě.
14. Nepoškození zboží, resp. neporušenost obalu (podle pokynů při přebírání zboží) je třeba zkontrolovat při přebírání zboží, protože zboží se může během přepravy poškodit. Doporučujeme kupujícím rozbalit zboží a prohlédnout si jej za přítomnosti dopravce. Svým podpisem kurýrovi prohlašujete, že obal je nepoškozený.
15. Tyto reklamační podmínky jsou nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek a prodávající si vyhrazuje právo je kdykoli měnit i bez předchozího upozornění kupujícího. 16. Kontakt: ECO PRODUKT s.r.o., Sídlo: Mostová 2, 811 02, Bratislava - Staré Město, [email protected].
Zasílané zboží na reklamaci je nutné zaslat na adresu: ECOPRODUKT s.r.o., Priemyselná 2, 971 01 Prievidza