Jak obchodům pomáhají nabíjecí stanice elektromobilů?
10. decembra 2024
Proč byste měli investovat do nabíjecích stanic elektromobilů?
Jako obchod byste měli pro zákazníky nabízet nabíjecí stanice pro elektromobily ze dvou důvodů. Za prvé elektromobilita se stává velmi populární a trend neustále roste. Za druhé se začínají měnit zákony. Například pro každé veřejné parkování nad 10 míst by měla být alespoň jedna nabíjecí stanice pro elektromobily. Z německého průzkumu mezi vlastníky elektromobilů se zjistilo, že najedou přibližně 32 kilometrů denně. Průměrný dojezd elektromobilů je 350km, což znamená, že si elektromobil musí dobíjet přibližně 2 krát do týdne. Přibližně 40% vlastníků si nabíjí elektromobil doma, 40% v práci a zbývajících 20% si potřebuje nabít elektromobil na veřejných prostranstvích. To znamená, že můžete přilákat až 20% majitelů elektromobilů do vašich provozů, pokud budete mít na parkovišti nabíjecí stanici. Koneckonců, většina lidí by si ráda dobila auto vždy, když zaparkují. To pro váš provoz může znamenat více zákazníků než u konkurence, která nemá dostupné nabíjecí stanice pro zákazníky. Stejně tak studie dokázaly, že zákazníci, kterým se nabíjí elektromobil na vašem parkovišti, tráví více času ve vašem obchodě.
6 výhod investice do nabíjecích stanic
- Noví zákazníci
První výhoda je jasná. Zákazníci vidí ve vašem obchodě přidanou hodnotu, pokud si u vás mohou nabít elektromobil.
2. Čas strávený v obchodě
Statistiky ukazují, že zákazníci, kterým se venku nabíjí elektromobil, stráví v obchodě více času než bežní zákazníci.
3. Častější nákupy
Ak ponúkate zákazníkom dobitie elektromobilu, budú k vám chodiť častejšie aj kvôli dobitiu elektromobilu.
4. Zákaznícke dáta
Vďaka našim riešeniam môžete z nabíjačiek získať užitočné dáta o zákazníkoch, ktoré môžete použiť na lepšiu komunikáciu s cieľovou skupinou zákazníkov.
5. Zdroj príjmu
Ak by ste nabíjanie spoplatnili, znamenalo by to pre vás dodatočný zdroj príjmu.
6. Zákaznícka lojálnosť
Veľa obchodov ponúka zákazníkom nabíjanie zdarma ako retenčný nástroj pre získavanie vracajúcich sa zákazníkov. Kombinácia lojálneho zákazníka, ktorý častejšie nakupuje a trávi v obchode viac času, robí z nabíjacích staníc atraktívnu investíciu.